Logo na elewacji lub dachu budynku, w którym firma ma biura gwarantuje dobrą ekspozycję a przez to wspomaga efektywnie budować świadomość marki. Nie każdy najemca ma jednak możliwość montażu swojego oznakowania na budynkach. Wynika to z kilku czynników.
Zazwyczaj wielkość powierzchni dedykowanej pod lokalizację logo najemców jest ograniczana przez zapisy planu miejscowego i w zależności od lokalizacji może się wiązać również ze zgodą urzędu miasta. Samo to powoduje, że właściciele nieruchomości muszą dokonać wyboru najemcy, który dostanie prawo do ekspozycji swojego logo. Oczywistym jest również, że właściciele nieruchomości chcą dbać o estetykę i spójność wizualną swoich budynków. Umieszczenie logo wielu firm na fasadzie mogłoby zakłócić całościowy wygląd budynku. Właściciele starają się utrzymać harmonię architektoniczną, co może być utrudnione, gdy logotypy najemców mają różne style, czcionki i kolory.
Powyższe powoduje, że właściciel może zaproponować miejsce na logo tylko kilku najemcom i najczęściej możliwość skorzystania z dodatkowej reklamy dostają Ci, którzy zajmują największą powierzchnię biurową. Kluczem do podjęcia takiej decyzji jest również czas trwania umowy. Zdarza się też, że możliwość umiejscowienia logo na dachu wiąże się z koniecznością płatności czynszu dodatkowego, dlatego należy to ustalić na etapie negocjacji warunków komercyjnych umowy. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, ostatecznie na oznakowanie logo przeznaczane są zazwyczaj dwa, trzy miejsca na dachu i kilka na elewacji.
Jeśli szukasz biura zapraszamy do kontaktu:
Iwona Kalaga
Senior Negotiator
+48 503 809 448
iwona.kalaga@pl.knightfrank.com